Pages

Wednesday, March 2, 2011

i miss my flight

Alkisah tersebutlah sebuah cerita yang memilukan hati pada yang mendengarnya...huhhuhu..pedih segala jantung dan pankreas aku nak menelan kenyataan bahawa aku telah terlepas flight untuk ke KL...mcm bengong pown ada gak kalu difikirkan scra logik dan berakal..owh ya sebelum tu..it's happen last year...hahaha..it's happen ms aku amek cuti raya puasa yang lepas...in September kalu aku tak silap...baru nak upload..duk berhabuk dah dlm draft...anyway i have to upload gak..hadap je la...selamat membaca!!!

citernyer bermula bgini...actually aku mmg xsehat pown dlm 2 hari arituh..demam..menggigil2 bdn aku..selsema teruk nyer psl...

sakit hati xpayahlah nak kata...abes aku kena ngong ngan nenek n makcik2 aku..huhuhu padan muka..seblum neh one of my anty pown ader gak kes mcm neh..tp kira dia lgi horor dr aku.her flight supposedly hari sbtu..tp dia g epot hari ahad..beza hari..lg truk dr aku..even aku beza masa depart jer la..ku sgkakan 9.30..rupanya flightku 5.50 ptg..mcm hampeh..

mjur ms tuh mmg aku kat umah mak sedara aku..sbb dorg yg anta aku g epot..cuba imagine klu sang ratu hatiku yg menghntar tak ke mgucap pnjg org tua tuh...aslnya malas nak kol bgtaw ibu pasal mende neh..tp nenek aku dah sound..sebut2 pasal keberkatan..dan2 je jariku mencpai nset dan memaklumkan kedudukan koordinat aku yg sebtul2nya...

mjur tak nek hangin la nina sang ratu..cuma dia kesian jer kat ank dia neh..aku memujuk lah dgn kt2 pujangga standard..'ada hikmat kowt bu..terlepas flight neh..'..lgpown mjlis pertunangn my anty 25hb harituh...dan aku gembira dpt m'attendkan dri pd hari bhgia beliau..

tuh blm citer sal nak booking flight lak..bermcm2 dugaan...abes calar balar bdn aku dek duri2 dugaan terlepas flight neh..actually pas aku realize flight aku lepas my aunt dah try kol centre MAS klu bleh byr denda dan aku leh nek flght setrusnya..but unfortunately flight aku tulah yg last for d day..so kira burn la my ticket..
aku pown mencpai my lappy tuk tgok flight esok2 hari punyer...terbuntang mato den nengok harganya...mau 7 ke 8 ratus..humangaihhh....same je reganya MAS n Air Asia...beza depa dlm 20 ke 30 hengget jer..den xgaji lagi neh..memikir2 hal kewgn aku tgguh dulu...bg teng2 otak aku dulu...masih agak shock neh mnerima hakikat aku t'miss flight.

lagipon dlm ms dua hari neh xleh beli on9..MAS ker Air Asia ker mmg xterima..klu nak sgt kena g opis..sah2 lah kena get ready dlm riban2 duit kat purse..dah konpem2 la aku xmampu kan..aku pown try nengok ari2 berikutnya...dan nak dijadikan cerita...i have to take a flight which is one week after dat..only dat day was available and affordable..yg len suma mcm mencekik harganya...do i have any choice???? hahaha ofkos...aku kena sewa tong gas dan berenang balik ke KL..itu jer choice yg ada...itu umpama membunuh dri scr percuma...merentasi laut china selatan...no..no..no...

dan aku kembali ke KL seminggu berikutnya..dan hebohlah citanya aku ne yg malang ble tetinggal flight..Looser,,,but aku kena tgok dr sudut positivitonya...ada hikmah..dan cukup2 bg pengajran terhdp dri aku sndri secara mendalam...yerrr klu selama ini aku jrg sgt ambil kisah pasal itenery2 neh..nowdays akulah org yg alert pasal mende neh..aku kena nengok depan mata aku sndri gak bru aku pcya..huhuhu...betapa penangan termiss flight ne bg kessan kat hidup aku seterusnya...kita xkan serik klu kita tak terkena sndri kan...aku akan pastikan xda lagi cerita sebegini berulang...promise!!

xoxo

No comments: