Pages

Wednesday, January 5, 2011

Changes in my decision

Ermm sebelum neh aku ada stori mori pasal keadaan aku yang tak tentu hala memikirkan where im gonna stay after this kan..so rather than tumpang2 umah org i think better for me to apply quarters for myself too...tetiba lak aku berubah fikiran kan...terkejut??me too...mende yang aku tak pernah terpikir langsung sblm neh..konon2 aku nak dduk kat cni xlama..yerlah esok2 sah2 nak blik kampung halaman da...xkan nak selamanya hidup kat cni...so far tak tedetik lagi la...esok2 xtaw lak..sdgkan pasir lagikan berubah inikan pula hati manusia..chewahhh!



why??? why i've changed my decision ?? setelah menggunakan akal aku yg sgt cerdas ini dan memikirkan semasak2nya i've turn to diz..antara sebab2nya..jeng..jeng..jeng...bajet saspen..hahaha

1. Barang aku yg banyak..yerrr itulah antara fact yg aku kena telan...sgt banyak..ne klu my ibu  nengok brg aku skg mesti dia mengucap panjang..aku pown xtaw apa jer la brg2 yg byk tu..heee

2. Kedudukan aku yg xsecure..yer itu akan terjdi bila aku duk menumpang dan menyewa jer..yerlah kita xtaw  pa kan jadi esok2 lusa..tulat ker kan..wlupon asalnya tuan uma tu kata xnak kawen ker..kowt2 jdoh dia smpai dulu..hah nak kata apa ms tuh..aku gak yg kena berambus dr umah tu..poning laie pala den memikio ke mano den nak duduk..xkawen pown..kena transfer ker..perghhhh sakit jiwa aku dibuatnyer..

3. Keselesaan..huhu ckp pasal mende neh..ne mmg hakikat yang xdpt ditolak la kan..semua org nak selesa..aku ne dah la org jauh..sah2 la aku pling byk msa kat uma bebnding org len kan..dan kluarga @ kwan aku yg semuanya sgt2 rajin bertandang ke rumah..so i need a comfortable space for them to stay...

4. I hate moving!! benci sgt2 sbb brg aku yg byk spt yg dinyatakan di atas...payah wei nak pindah2 ne..penat dia len mcm sket penat fizikal dan mental..at least bila aku dah ada uma sndri aku xpyh pikio dah pasal episod pindah memindah ne..absolutely out from part of my life..total..aku xyah pikir dah...benci100x...yer sgt benci

5. Kowt2 aku kawen ker...hahahahaha...ne sbb gatal nyer citer..eh xdelah... tak memikir lagi la..stadi xabes lagi ada hati nak kwen...ak leh pikir sal khwin at least bila adik aku dah abes maktab..heee..yup selain itu ada mende yg kena setel dulu bru leh kawen..klu x..xleh kawen dulu..dun notty2 ya

tapikan..uihhh ada tapi2 lak..of kos la ada tapi semua mende timbang2 pkai otak ne ada pro n kontranyer...ada beratnya aku nak amek kuarters ne dan it comes owez to my mind..antaranya..

1. Rega yg mahal..yer jikalau aku nak amek kuarters neh wa kena potong gaji sampai rm550...uuuuuuuuuuu byk tuh..duit soping aku tuh..waaaaaaaaa...sah2 pasneh aku xleh soping menyoping dah..dah la aku suka soping!! dan2 sakit kepala aku dtg blik neh..siyes..byk kan??kan?kan?..hati manyak sedey..manyak susa..

2. Aku takut aku terbeli barang2 utk umah aku..yerlah dah nama ada ruma sndri sah2 nak gak isi mende2 kat umah...xla jd uma kosong jer..msti kena isi dgn sgla kmudhn kan..sah2 brg2 aku makin byk nti..sok2 bila nak pindah blik kampung..mengangkut lagi..huiiiii keje lagi tuh..

3. Ekonomi aku terjejas..itu sgt obvious yer...dan sgt pasti...smua org taw akan keborosan aku..dgn yg skg neh pown aku rase kurang jer..apakn pula bila dah ada umah neh..sah aku akn suffer..manyak mende aku kena korban nati..neh xbeli keta lagi..bila dah ada keta kang...hah lagi la..mn dgn minyak lagi..dah la rega minyak hari2 jer naik...sakit hati aku

dan setelah memikirkan akan kontra2 di atas i should come with the resolution kan...

1. Dgn byrn uma yg sebegitu mahal i need to find a housemate then...dgn adanya housemate maka harga uma ble di consider lagi la..wlupun iyanya agak menjejas jugak duit soping ku but better than nothin kan...yeahhhhh

2. Untuk kontra ke-2 ne aku xde spesifik solution sbb aku rasa ianya xlah menjejaskan sgt sbb bila dah xde duit aku bersyukur dgn yg ada jer..utamakn yg penting dahulu..bila ada lebih2 sket bru leh beli2..pelan2 lah..aku rs aku kena sentiasa beringat..tp mampukah aku sntiasa beringat??huhuhu

3. Rasanya yg neh mmg kena keja part time la..sbb bukan aper..aku klu weekend xde keja aku keje nak jalan jer memanjang...biler dah jalan sah2 la duit2 aku pon meronta2 minta kuar dr my purse kan..hah di situlah cik keborosan yg jahat akan muncul..non-stop..tp bla aku dah keje aku rasa aku xde ms sgt...ermmmm..tui2...tp mak su melah ckp aku akn boros gak..xpe2..kita cuba tgok dulu..aku ne kdg ckp xsrupa bikin nyer org...heee...kita cuba okey...

ermmmm dah berjela2 lak kan...so it will be concluded like that..aku kena amek juarters sbb korg pown tgok aku ble state bnyk pro berbanding kontra kan...so no wonder la aku dah decide utk apply kuarters..problem solved!!yeahhhhhhhhhhhhhhhh




No comments: