Pages

Friday, July 23, 2010

why i'm not updated???

Ermmm sebut2 pasal update ne wajiblah ia akan menjurus pada Facebook atau FB @ muka buku@ dan watever named dat you'll called it..

sebnarnya dulu aku ne la antara org yh mmg thp hardcore nak meng'update kan status kat fb ne..tp semenjak dua menjak ne...not intersted anymore..rase mcm kena pkir panjg lak klu nak update something....rs mcm xsecure..rs mcm mls yg teramat2...rase nak delete account fb tu pown ade..pendek kata mcm rojak rasanya...campur2..

yerlah klu dlu terasa rugi sgt2 klu x log in FB mcm termissed s/thing yg very2 d important..yerlah..cari kwn2 sn,cri kwn sini,cri kwn sinun...semua ceruk cari kawan...tgok status kwn..apa cer arine??bila nak kwen??bf dia saper...(mcm penyibuk jer bunyinyer) tp itu facts kan...jgn nak tipu korg pown mcm tu gak sebenarnya...so thp penyibuk kita ne lebih kurg jer kan...dun compare2..d sni akan ku listkan ngape rasa MALAS aku dah wujud semenjak dua menjak ne...

1. Semua mak cik2,pakcik2,tok2 aku..adik bradik aku, sepupu sepapat yang rapat...telah meng'add aku dan sekaligus merampas privasi ku- yerlah bukan aper..klu x xpprove kang bawa citer kat kampung lak yg kita ne sombong..dah approve lak...pantang nengok aku update pelik2 sket dah heboh satu kampung gak...(letih non) ble jdi isu kat kampung...eeeeeeeeeee siyes menyampah!!



2. tak leh nak mencarut2 xtentu pasal...or buat s/thing yg kadang2 ble menimbulkan keraguan org d sekeliling...yer lah...besalah kdg2 kita ckp mcm2...be SOPAN la maksudnya dlm update status
cth : malas thp babi aku nak keje@ g kelas @ yg seangkatan la
...jgn nyah..word babi@ sial@benda2 mencarut yg len should not come out from your mouth...mak ayak kt kampung xpernah dgr ko tergelincir lidah sebut mende2 haram kejadah ne..so automatic jd cth xelok utk tumbesaran adik2 korg yg bwh2 umur ne kan...sbb aku ank sulung..should be a good 'kakak'..klu korg xde adik xpe sket kot..tp keSOPANan diutamakan...be POLITE dior





3. Boss and colleagues dah add gak-hah ne lagi mustahak...xkan ko nak log in FB time office hour...sah2..nmpak sgt ko xbuat keja...duk kusyuk dpn kom bkn wat keje...nu...tgh ber'FB...lgi la menjatuhkan performance keja...xmunasabah n xmunasarawak tul.

4. Ramai jer request drpd ntah sape2 yang xde kaitan hidup dan mati ngn ko...sibuk jer nak jd friend...hello...awk ne sape??xde msa nak kenal2 neh...letih..dah tua..xbuat dah mende2 merepek ne...kwn2 yg ade ne pown xterjaga x xtercover sgt silaturrahim antaranya...ne lak nak menambah lagi..bukan lah aku ne spesis sombong ker aper ker..tp kuantiti xmenjamin kualiti..aku org yg pentingkan kualiti..so it should be like that la...like wat i want coz dat my fb..aku bukan artis yg kena menjaga kebajikan,hati n perasaan peminat2nya...so not of my bussiness.

5. Ex-Lecturer also in my friend list..so,sm gak..kena hati2..kowt di luar sedar terwrite s/thing yang menyebabkan org pkir banyak kali aper maskudnye..dan kemungkinan besar menjadi misunderstanding antaranya..lagi haru...to prevent all diz kind of thing..juz dun update ur status kat FB..selamat

FB basically juz a social networking site..to have fun and express yourself but could'nt do dat anymomore based on the certain2 reason yg xble nak elak..tol x??haihhh...hati manyak sedih..rasa mcm nak create satu lagi account kat FB w/out reveal anything n filter who you wants to be listed in ur friends list..tp jd mcm sesuatu yg leceh lak..watever..for this time being..aku dah xseaktif n seaggresive dulu klu utk berFB...XOXO



No comments: