Pages

Monday, August 16, 2010

Keje part time

-sbb utama aku keje..it's all about d money-


wah..kagum x??ala...kagum la..*sigh*..wlupun aku keje..aku wat gak keje part time..aku decide utk keje stiap weekend..sbtu ahd jer aku g seremban..reason dia sab aku nak cari duit lebeh nak g macau ngn korea thn depan..hahaha(gelak jahat)..korg bkn xtaw...nak g korea tu mahal dowh...duit dia mahal..mudah2an duit korea jatuh thn depan..huhuhu..leh gak aku menyopping kan diri kat sn..(aci tak aku doa cmni??)..klu x..sidescene jer lah candy..dah kurg berkemampuan tu buat jer la cara org tak mampu...

Let me cerita pasal keje part time aku lak..sebeno2nya..member lama aku Incik F offer aku keje..sbb dia dah kekurgn pekerja..nak2 lak dekat2 raya neh..sah2 ramai org..dia ne niaga kain..bisnes family la...tp dia yg handle tuk parents dia..aku dah kenal lama mamat neh..since aku keje part time ms diploma dulu dlm thn 2006 ..dulu2 masa aku stat kenal dia..bisnes dia biase2 jer..skg neh dah maju sgt2 dah..klu area seremban tuh mmg dah buka 3 cawangn dah..perghhh kagum aku ngn dia sejenak..tp yg aku pasti dia ttp xbrubah..mcm tu gak..pkai keta cabuk tuh gak..walhal merc 2,3 bijik kat umah..tp dia mmg low profile...mmg xtaw dia neh ank org kaya..tgok mak dia baru taw..mak dia mcm datin tuu...uuuu..

Keje ngn dia senang jer..jd salesgirl la..entertain customer..dia jual baju siap..tudung2..selendang2..butik kan..kiranya aku dulu ada gak la sket2 experience..tp dah lm xpractice..nak kena ingt senarai hrga lagi..jenis kain lagi..agak mencabar gak la..pulak tu hari pertama selalu akan jd hari paling sakit kaki..waaaa..xtertahan..yerlah..ko kena berdiri 10 pg-10 mlm okey...pulaak tu org ramai..xhenti2..punyerlah lemah lutut..nak smbhyg ptg tu pon ketar2 lutut aku nak sujud..dah lama xbdiri lama kan..hah ambek kau..pdn ngn muke aku..neh klu aku keje sebulan ne..maw aku kurus jadinya..berlari2..xmenang tgn nak serve org dtg..

-siyes...xlaarat...-


tp ahad tu aku xkeje..bkn aper..tutup kdai sah2 kul 10 mlm..ms tu dah xde ketapi nak g kl dah..so aku rase xyah lah..lagipun aku xlarat..mlm tu nak nanges gak sblm tdo..kaki aku ne mcm xde rase kaki dah..lurus sakit..bengkok pon sakit..tak tertanggung..cari nahas nak keje gak kan..tp yerlah..kena lawan sket mn ble lemah..kata nak jadi lawyer..heee

so mggu dpn aku akan keje lagik..lagipun ari sabtu aritu boss kasi extra byrn..bawa aku g mkn sate lagi..toche boss...xoxo

No comments: